Najlepszym sposobem na szybkie i efektywne odchudzanie jest zastosowanie restrykcyjnej diety, połączonej z wzmożonym wysiłkiem fizycznym. Jednak należy przy tym pamiętać, że ćwiczenia połączone z niskokalorycznymi posiłkami mogą spowodować liczne komplikacje, m.in.: anemię. Najoptymalniejszym rozwiązaniem dla organizmu jest utrata wagi na poziomie 1 kg tygodniowo.

Niskokaloryczna dieta

Dobrym rozwiązaniem na szybkie odchudzanie jest stosowanie restrykcyjnej diety, w której wartość kaloryczna posiłków spożywanych w ciągu dnia może wynosić maksymalnie 1000 kcal. Przy tego typu diecie najlepiej sięgać po: zupy warzywne, napoje, owsianki i batony zbożowe, gdyż dostarczają one organizmowi witamin i składników mineralnych. Niskokaloryczna dieta zapewnia spektakularne efekty już po miesiącu odchudzania, jednak na dłuższą metę może być niebezpieczna.

Dieta Dukana

Skutecznym sposobem na stracenie kilku kilogramów w krótkim czasie jest dieta Dukana, która daje efekty już po dwóch tygodniach stosowania. Główną zasadą tego sposobu odżywiania się jest wyeliminowanie węglowodanów, czyli: chleba, makaronów, ziemniaków, warzyw i owoców. Dozwolone jest chude mięso – najlepiej indycze, wołowe lub cielęce, białe sery i jogurty naturalne.

Ćwiczenia fizyczne wspomagające odchudzanie

Najlepszym rodzajem ćwiczeń, przyśpieszających spalanie tłuszczu jest trening interwałowy, który polega na naprzemiennym wzmożonym wysiłku fizycznym z aktywnym odpoczynkiem. W praktyce polega to na sprincie (szybkim biegu) przerywanym truchtem lub marszem. Tego typu trening angażuje 80% mięśni ciała, co znacznie przyśpiesza proces spalania tkanki tłuszczowej. Dobrym rozwiązaniem na efektywne odchudzanie jest także trening kardio, inaczej zwany wytrzymałościowym. Wśród form tego typu aktywności fizycznej można wymienić, m.in.: bieganie, jazdę na rowerze, marszobiegi i pływanie. Żeby szybko schudnąć, wystarczy ćwiczyć przed ok. 40 minut dziennie.